Przerwa na repy to czas kiedy wielu graczy FPL zapomina na chwilę o grze. Twitter uspokaja się i możemy delektować się meczami reprezentacyjnymi. Z tej okazji przygotowaliśmy subiektywne zestawienie najlepszych koszulek klubów Premier League z tego sezonu. Wybraliśmy po jednej domowej, wyjazdowej i trzecim komplecie.
Rozpocznijmy od najlepszego, naszym zdaniem, domowego trykotu z sezonu 2021/22, a mianowicie koszulki Manchesteru United, która zaprojektowanej została przez adidasa z myślą o prostocie.
Dominuje oczywiście charakterystyczny dla klubu czerwony kolor, a kołnierzyk, mankiety oraz loga sponsorów i producenta są w białym kolorze z nutą szarości. W tym roku nastąpiła jedna bardzo duża zmiana. TeamViewer zastąpił Chevroleta jako główny sponsor klubu.
Projekt jest prosty i nawiązuje do stylu retro. Jest inspirowany domowymi koszulkami z lat 60, w których klub świętował wielkie sukcesy, w szczególności z rocznika zwycięzców Pucharu Europy z 1968 r.
Jedyne, co się dzieje, jeśli chodzi o nadruki lub grafikę, to bardzo subtelny wzór w paski, który pojawia się z przodu, na rękawach i z tyłu. Z tyłu, tuż poniżej kołnierza, został umieszczony akcent w postaci klubowego diabełka.
Najciekawszą wyjazdową koszulką w tym sezonie w Premier League jest trykot Manchesteru City, wyprodukowany przez Pumę.
Inspiracją dla projektu była globalna inicjatywa City, dotyczącą czystej wody. Podstawą koszulki jest biel wykończona turkusowymi wstawkami inspirowanymi głębinami z oceanu.
Wyróżniającym się elementem jest opalizujący nadruk na herbie klubu i logach sponsorów, który ma na celu zwiększenie świadomości na temat niedoboru wody. Puma zastosowała szczególny proces produkcyjny znany jako „Dope Dye”, aby zmniejszyć zużycie wody.
Na koniec przechodzimy do absolutnego zwycięzcy, best of the best sezonu 2021/22. Nie tylko najlepszego trzeciego kompletu, ale zarazem najlepszej naszym zdaniem koszulki w całej Premier League. Przed Wami Arsenal.
Trzeci trykot Kanonierów to przede wszystkim odważny, a zarazem nowoczesny design inspirowany kultowymi strojami „Blue Lightning” wyprodukowanymi przez Nike w latach 90’ XX wieku. Nike w sezonie 1994/95 po przejęciu od adidasa produkcji koszulek dla Arsenalu postanowiła zastąpić używany przez wiele lat w strojach wyjazdowych żółty kolor, na rzecz granatowego z efektem błyskawic.
Rok później w sezonie 1995/96 koszulka została mocno zmodyfikowana, ale główny motyw błyskawicy został zachowany.
Na wewnętrznej stronie kołnierza tegorocznego trykotu umieszczone zostało logo Arsenal for Everyone!, czyli inicjatywy mającej promować różnorodność w drużynie z Londynu. Dwukolorowe logo adidasa natomiast to ukłon w stronę logo z ery EQT.