Home EURO2016 EURO 2016 – gramy

EURO 2016 – gramy

2
0

=Schowek01

Co nas nie zabije to nas wzmocni stąd w ramach wakacyjnych praktyk i stażu pogramy w EURO fantasy. Bez spiny; na pełnym relaksie. Zanim zbudujecie drużynę proponuję kilka słów odnośnie mechaniki oficjalnej gry UEFA.

Drużynę zakładamy na stronie http://eurofantasy.uefa.com/

W przeciwieństwie do dziwnego zmutowanego potworka jakim był oficjalny manager Mistrzostw Świata tym razem jest lepiej. Wybieramy 15 zawodników: 2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników i 3 napastników. Na etapie rozgrywek grupowych gramy trójką zawodników danej reprezentacji, w 1/16 już czwórką, w ćwierćfinałach piątką, potem szóstką i w finale ósemką.

Na budowę składu UEFA daje nam 100 baniek; po zakończeniu rozgrywek grupowych pod stołem dorzuca dodatkowe 5 milionów.

Ceny zawodników zmieniają się dopiero po rozgrywkach grupowych. Fun fact: Sprzedając zawodnika za wartość 7.2 zyskujemy pełne 7.2 – nie połowę wartości różnicy kupna i sprzedaży jak w FPL. UEFA nie wyjaśnia jak działać będzie mechanika wzrostu wartości graczy – wiemy tylko, że zależeć będzie od występów i punktów.

Kolejki w EURO fantasy wyglądają tak:

Gameweek Deadline:
Matchday 1 10 June 21.00 (1st Group Games)
Matchday 2 15 June 15.00 (1st Group Games)
Matchday 3 19 June 21.00 (1st Group Games)
Matchday 4 25 June 15.00 (Last 16)
Matchday 5 30 June 21.00 (Last 8)
Matchday 6 06 July 21.00 (Semis)
Matchday 7 10 July 21.00 (Final)

W ramach każdej kolejki wykonać można TYLKO jeden darmowy transfer. Każdy kolejny kosztuje menedżera minus 4 punkty. Można za to w ramach całego dnia meczowego (matchday) wykonać darmowe ruchy na linii: podstawowa jedenastka – ławka. Jeżeli zawodnik X nie zagrał to w jego miejsce można wprowadzić rezerwowego. Dozwolona jest również zmiana opaski kapitana oraz formacji. Jedynym wyjątkiem uniemożliwiającym zmianę zawodnika jest jego czerwona kartka – w takich przypadkach ujemne punkty i np. taki franca pozostają w składzie. Odnosi się to również do opaski. Wymiana odejmuje z sumy punktów kolejki ilość oczek ugraną przez zmienianego zawodnika. W przypadku zmiany kapitana x 2.

Po fazie grupowej każdy menedżer może wykonać dowolną ilość darmowych transferów – tak, aby w 1/16 wejść z nowym składem. 4 FT dostajemy przed ćwierćfinałami, 6 w półfinałach i w finale EURO 2016.

Bonusowo UEFA dorzuca dziką kartę. Odpalić ją można w dowolnym momencie turnieju.

Co powinniśmy wiedzieć:

1. Szczegółowe zasady EURO fantasy są tutaj: rules

Weterani fantasy managerów odnajdą się w nich w trymiga – nowinki dla grających wyłącznie w FPL to np. ujemne punkty za sprokurowanie karnego.

2. UEFA rzuciła podstawowe statsy z eliminacji: statsy

3. O taktyce napiszemy więcej w osobnym tekście; już teraz widać, że punktem zwrotnym krótkiej EURO kampanii będzie moment zagrania dzikiej karty. Dokładniej wybór pomiędzy WC zaraz po pierwszej kolejce (taktyka prosta jak budowa cepa: piętnastka wyłącznie na matchday 1 – potem dzika karta, korekta i planowanie) albo przed trzecią kolejkę kiedy pewne awansu drużyny mogą rotować składem a inne grać wyłącznie o honor.

4. Kod oficjalnej ligi niszowego Bloga fantasypl to: \  Zapraszamy do wspólnej zabawy i rywalizacji.

5. Spodobał mi się pewien pomysł z komentarzy; od teraz, każdym rozgrywkom Bloga towarzyszyć będzie nieoficjalna liga Sleepless Pampers – specjalna jednostka stworzona w ramach eksperymentów społecznych dla zmieniających pieluchy o drugiej w nocy. Jej kod to: 18285IFT  Uwaga: w przeciwieństwie do oficjalnej linii partii rządzącej, zapraszamy do niej posiadaczy również jednego dziecka.

Panie i Panowie, tyle podstaw. Gramy dla funu i relaksu, tak aby odreagować kampanię FPL i ewentualnie poprawić morale przed GW1 sezonu 2016/2017.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *